12 augustus 2024
In deze blog lees je hoe je de september piek goed kunt voorbereiden
September piek voorbereiden!
De zomer loopt op zijn einde en september staat voor de deur. Dit is het perfecte moment om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande leden opnieuw te motiveren. Bij Trainin delen we graag enkele praktische tips om jouw sportstudio en je leden klaar te maken voor het nieuwe seizoen en jouw sportschool naar een hoger niveau te tillen.
Tip: Nieuw bij Trainin! Jouw potentiële klanten kunnen nu ook zonder account een sessie boeken! Laat jouw huidige klanten makkelijker dan ooit nieuwe mensen meenemen!
1.Vernieuw en verfris je ruimte
Niets is motiverender dan een schone, opgeruimde sportschool. Gebruik jouw zomer om je ruimte te verfrissen en kleine verbeteringen door te voeren.
Tips:
Grote schoonmaak: Zorg voor een grondige schoonmaakbeurt. Maak vloeren, kleedkamers en apparatuur goed schoon.
Decoreren: Overweeg nieuwe decoraties of een likje verf in je sportschool. Kies frisse kleuren die passen bij de uitstraling van jouw sportschool.
Indeling: Denk na over een optimale indeling van je ruimte. Zorg ervoor dat je klanten het verschil zien en gemotiveerder raken.
Tip: Verander je de kleuren van de huisstijl? Binnen Trainin kan je dit ook gemakkelijk vervangen en je app geheel aanpassen naar jouw kleuren en huisstijl.
2.Upgrade je apparatuur
Kleine investering, groot resultaat! Nieuwe of geüpgrade apparatuur kan een enorm verschil maken. Dit hoeft niet veel te kosten, soms kunnen een paar nieuwe fitnessballen, weerstandsbanden of kettlebells al een groot verschil maken!
Tips:
Functionele training: Schaf apparatuur aan die multifunctioneel is en voor verschillende oefeningen gebruikt kan worden.
Innovatieve tools: Kijk naar de trends in jouw branche en overweeg deze aan te schaffen om je sporters te motiveren.
3.Bedenk leuke acties om je leden aan te trekken
Acties en uitdagingen motiveren om te gaan sporten.
Geef vaste klanten een goede aanbieding waardoor ze extra gemotiveerd worden om te sporten en hun nieuwe doelen te bereiken. Dit helpt om weer routine in het sporten te krijgen.
Tips:
Challenges: organiseer leuke challenges om je klanten te motiveren
Strippenkaart: Maak een strippenkaart aan waarbij klanten na de 10de gevolgde les een les gratis krijgen, zo blijven je klanten gemotiveerd.
4.Persoonlijk contact
Laat je leden zich gehoord en gewaardeerd voelen. Persoonlijke aandacht en service kunnen het verschil maken tussen een eenmalig bezoek en een trouwe klant. Maak van elk lid een prioriteit, vraag naar je klanten, laat zien dat je hen waardeert.
Tips:
Welkom terug bericht: Stuur ‘’welkom terug’’ berichtjes naar je klanten via Trainin marketing. Laat hier zomeracties naar voren komen.
Feedback: Stuur na elke les berichten naar je klanten om te vragen hoe ze de les hebben ervaren. Gebruik deze feedback om je lessen continu te verbeteren.
5.Focus op groepslessen
Samen sporten motiveert. Groepslessen zijn een geweldige manier om mensen samen te brengen en extra motivatie te bieden. Zorg ervoor dat je een gevarieerd aanbod hebt dat verschillende interesses en fitnessniveaus aanspreekt.
6.Maak gebruik van onze videotheek
Gebruik onze recent gelanceerde videotheek om je klanten ook thuis actief te houden. Met de videotheek kun je video's toevoegen aan een video collectie, zodat jouw klanten ook buiten de sportschool kunnen sporten. Deze video's kun je gratis aanbieden of te koop zetten. Daarnaast kun je eenvoudig schema’s toevoegen die je klanten thuis kunnen volgen, waardoor ze een gestructureerde en effectieve manier hebben om aan hun fitnessdoelen te blijven werken, zelfs buiten de sportschool.